Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Πανελλαδικές εξετάσεις: ο «κόφτης» της δημόσιας εκπαίδευσης

Χιλιάδες παιδιά και οι οικογένειές τους δίνουν αυτή την περίοδο έναν ακόμα δύσκολο αγώνα: τον αγώνα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Οι κόποι, οι προσ­δο­κί­ες και τα όνει­ρα για μόρ­φω­ση και δου­λειά περ­νά­νε μέσα από αυτή την εκ­παι­δευ­τι­κή δο­κι­μα­σία. Σε αυτόν τον αγώνα ευ­χό­μα­στε κάθε επι­τυ­χία και δια­βε­βαιώ­νου­με ότι ανε­ξάρ­τη­τα από την έκ­βα­σή του, θα εί­μα­στε συ­μπα­ρα­στά­τες και συ­νο­δοι­πό­ροι στους επό­με­νους αγώ­νες που θα ‘ρθουν: για δου­λειά, δι­καιώ­μα­τα ,αξιο­πρέ­πεια.
Αυτή η χρο­νιά είναι γε­μά­τη από μι­κρές και με­γά­λες μάχες. Η πε­ρί­ο­δος είναι δύ­σκο­λη και για τη δη­μό­σια εκ­παί­δευ­ση και τη λαϊκή οι­κο­γέ­νεια. Η κυ­βέρ­νη­ση ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ-ΑΝΕΛ προ­σπα­θεί να απο­τε­λειώ­σει ό, τι έχει μεί­νει όρθιο στη δη­μό­σια παι­δεία, κοι­νω­νι­κή ασφά­λι­ση, πε­ρί­θαλ­ψη, σύμ­φω­να με τις επι­τα­γές των δα­νει­στών. Τα μέτρα που ψη­φί­στη­καν για το ασφα­λι­στι­κό-φο­ρο­λο­γι­κό δεν είναι τα τε­λευ­ταία.

Στο χώρο της παι­δεί­ας ει­δι­κό­τε­ρα, το υπουρ­γείο προ­ω­θεί σε όλες τις βαθ­μί­δες, αντι­δρα­στι­κές νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρες με­ταρ­ρυθ­μί­σεις που έχουν στόχο τη συρ­ρί­κνω­ση-συγ­χώ­νευ­ση των υπη­ρε­σιών της εκ­παί­δευ­σης, τις απο­λύ­σεις προ­σω­πι­κού σε πρω­το­βάθ­μια-δευ­τε­ρο­βάθ­μια, τις πε­ρι­κο­πές πόρων από το δη­μό­σιο σχο­λείο, τη στέ­ρη­ση των παι­διών από το αγαθό της μόρ­φω­σης.

Αυτό προ­σπα­θεί να επι­τύ­χει με τις αλ­λα­γές που φέρ­νει, κα­ταρ­χήν στα νη­πια­γω­γεία, στα ολο­ή­με­ρα δη­μο­τι­κά σχο­λεία και στα Επαγ­γελ­μα­τι­κά Λύ­κεια. Την κα­τεύ­θυν­ση των με­ταρ­ρυθ­μί­σε­ων δεί­χνει εξάλ­λου και ο Εθνι­κός διά­λο­γος για την Παι­δεία: υλο­ποί­η­ση, πιστή εφαρ­μο­γή κάθε λέξης, κάθε μνη­μο­νια­κής δέ­σμευ­σης που ανέ­λα­βε αυτή η κυ­βέρ­νη­ση προς τους δα­νει­στές.

Ενά­ντια στα πα­ρα­πά­νω υπάρ­χει απά­ντη­ση. Ο κοι­νός αγώ­νας όλης της εκ­παι­δευ­τι­κής κοι­νό­τη­τας, εκ­παι­δευ­τι­κών, γο­νιών και μα­θη­τών ενά­ντια σε αυ­τούς που προ­σπα­θούν να κλέ­ψουν τη μόρ­φω­ση από τα παι­διά και τη δου­λειά από τους γο­νείς τους. Ο αγώ­νας για ένα δη­μό­σιο, πραγ­μα­τι­κά δω­ρε­άν σχο­λείο, ο αγώ­νας για ελεύ­θε­ρη πρό­σβα­ση σ’ όλες τις βαθ­μί­δες της εκ­παί­δευ­σης.

Αυτή η σχο­λι­κή χρο­νιά τε­λειώ­νει με κι­νη­το­ποι­ή­σεις στο χώρο της παι­δεί­ας από τους εκ­παι­δευ­τι­κούς που πα­λεύ­ουν για το δι­καί­ω­μα στη μό­νι­μη και στα­θε­ρή δου­λειά, ενά­ντια στη διά­λυ­ση του δη­μό­σιου σχο­λεί­ου. Ας ενώ­σου­με τις αγω­νί­ες και τους αγώ­νες μας. Να πα­λέ­ψου­με μαζί τους.

Κόκκινο Δίκτυο εκπαιδευτικών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου