Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Μαρία Καραγιώργη – Κατάθεση

ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΗ (1928-2012)
“Εκ των υστέρων λες οι άνθρωποι χάσαν τη ζωή τους αλλά εγώ θες μονοκοματιά μου, θες λέω όχι να πεθάνουν, πέθανε ο Καραγιώργης και πέθανε σαν το σκυλί, καλά έκανε και πέθανε προκειμένου να πάψει να είναι άνθρωπος… Άλλοι μας λεν χαζούς, άλλοι μας λεν χαμένους, θα πέθαινα στο κελί θα τουφεκιζόμουν . Είναι βαθύτερο θέμα, πολύ βαθύτερο . Ντροπή σου ου λες ότι καλά που πέθανε ο Καραγιώργης, όχι!Δεν μου έμεινε ποτέ, καμιά αμφιβολία, πως διάλεξα το σωστό δρόμο, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούσαν κάθε φορά, δεν μπορούσα να μη συμπορεύομαι με την εποχή μου και την πραγματικότητα που η ζωή έφερνε μπροστά μου. Στη μοναξιά μου και στην ήρεμη, ώριμη και ψύχραιμη αυτοανάλυση και τον αυτοέλεγχο που έκανα τότε, σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξα: η εποχή μας και τα γεγονότα αυτά ζητούσαν. Πορεύεσαι παράλληλα με την Ιστορία. Και, συνήθως, το πληρώνεις ακριβά. Απλώς, στο τέλος, μπορεί να διερωτηθείς: άξιζε το τίμημα;Εμείς καταλήξαμε πως άξιζε. Όσο κι αν μας στοίχισε αυτό.” Η ταινία Μαρία Καραγιώργη – Κατάθεση προβλήθηκε για πρώτη φορά στην τιμητική εκδήλωση που οργανώθηκε προς τιμήν της από το Δήμο Βόλου στις 19 Μαρτίου 2008 στην αίθουσα εκδηλώσεων του κτηρίου Σπίρερ.Την εποχή εκείνη η υγεία της Μαρίας Καραγιώργη δεν της επέτρεπε να εμφανιστεί μπροστά στο φακό. Έτσι η ταινία έγινε με “παλιό υλικό” – μια συνέντευξη που μας έδωσε 12 χρόνια πριν για τον Γιώργο Ζιούτο και την ταινία “Ταξίδι χωρίς τέλος”.
Μαρία Καραγιώργη – Κατάθεση   Ντοκιμαντέρ, 2008  Διάρκεια 32′ 18”  Σενάριο- Σκηνοθεσία: Νίκος Θεοδοσίου  Έρευνα, κείμενα: Κατερίνα Ζωιτοπούλου Μαυροκεφαλίδου Αφήγηση: Μάνια Παπαδημητρίου  Μουσική: Χαρά Αργυροπούλου  Εμφανίζεται η Τέτα Γεωγακοπούλου  Φωτογραφία: Γιώργος Κουρμούζας  Μοντάζ: Νίκος Θεοδοσίου  Εκτέλεση παραγωγής: ΝΕΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου